torsdag 17 februari 2011

Idag ska jag träna, äntligen!

Ikväll blir det av, jag känner mig mycket bättre även om jag fortfarande har lite slem i halsen, men det är så pass lite att det bör helt safe nu. Jag har slitit för att hålla mig borta ur sadeln och får ge mig själv en klapp på axeln för att jag lyckats, det har nog varit bäst i längden.

Jag ska prova ett pass ikväll och se hur det känns. Jag har 4 olika typer av pass att köra, jag vet inte riktigt vilken jag ska prova.
Dessa pass väljer jag i mellan:
90min på snabbt tempo under mjölksyretröskeln
90min på snabbt tempo under och delvis över mjölksyretröskeln
6x4min backintervaller utomhus
4x4 vo2max träning på monark

Jag måste säga att jag är mest sugen på att prova backträning utomhus, eftersom jag aldrig gjort det tidigare. Tyvärr är hammarbybacken snötäckt, jag är inte helt säker på att den är det på grusvägen upp men ändå ganska säker. Ska absolut undersöka saken noggrant ikväll oavsett.

Annars kanske det mest logiska vore att köra 90min snabbt tempo under mjölksyretröskeln, samtidigt så är det passet lägst prioriterat, och jag lär inte hinna med alla pass denna vecka tyvärr. Ska bli skönt att komma igång med träningen igen iallafall!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eller så är det mest logiska att ta det lugnt. Kör 60-90min i ett lugnt tempo för att få kroppen i balans innan du matar på. Bakslag är inte kul

//Eskil

STIZZE sa...

Det är det jag gjort massa extra dagar, känner mig stark som vanligt nu igen, bara slemm i halsen som inte är helt borta. Det är nog lugnt!

jens sa...

snöpulsa i hammarbybacken måste ju vara det bästa :D