tisdag 16 juli 2013

Inget göteborg, löpträning, Sickla Triatlon..

Karin blev dålig på morgonen i söndags när vi skulle åka så vi stannade hemma, det blir inget Göteborg för oss i år. Vi var inne hela dagen och tittade på serier. Dagen efter blev det trädgårdsarbete och lite mer serier.

Idag tisdag har jag varit ute och sprungit, tog en kortare runda och sprang på 12% snabbare än förra tiden på samma sträcka. Så lite tar sig nog löpträningen jag fått in, även om jag fortfarande är riktigt kass, men idag kändes det som om jag ändå sprang och inte bara stapplade fram med stumma ben.

Eftersom vi är hemma i el'stockholm'o blir det Sickla Triatlon för mig imorrn. Nervöst, men det ska nog gå bra. Ska bli riktigt kul att prova på och delta i ett sånt event! Träningstävling sägs det, jag ser det som tävling. Eller snarare ett motionslopp, på tid =)

Såhär dagen innan premiären på en triatlon-tävling laddar jag såklart upp seriöst. Första ölen är nere, jag jobbar just nu på ett glas bubbel. Och än är inte kolhydratsladdningen över. Snart drar vi in till stan och kollar lite affärer(om de inte stängt), käkar nått gott eller annat.

Javisst ja, och bilen går bra.

1 kommentar:

Johan (BP) sa...

Går Epan bra?