lördag 13 juli 2013

Tränar nästan varje dag..

Det blir mkt träning just nu. Jag har ju bestämt mig för att prova på lite triatlon denna sommar redan, en sen "satsning". Men jag har kommit igång bra, provade våtdräkt och årets andra dopp en kväll, simmade Vansbrosimningen på 3000m på 1h15min i motionstempo kvällen efter, hade cyklat i tre dar i rad innan dess, sen blev det mer löpträning, mer cykling och löpträning i kombination efter varje cykelpass.

Åtta dagar i rad tränade jag, blandat lugnt och hårt efter vad kroppen klarat av. Tog en vilodag och cyklade två dar i rad igen men återigen vilodag idag, inte för att jag tror det behövs utan för att helt enkelt göra annat, som att åka och bada.

Imorrn åker vi till Göteborg och tanken är att vi skulle segla i tre dar men det verkar blåsa för mkt för optimistjollen så vi får se hur det blir med den fronten. Vi åker ner i alla fall och får göra annat om seglingen skiter sig. Jag tar med mig lite träningsredskap så får vi se vad som händer.

Om stjärnorna står sig rätt så kör jag sickla triatlon på onsdag. Men jag tvivlar att jag får möjligheten, vi får se. Annars blir det definitivt premiär NÄSTA onsdag.

Inga kommentarer: