onsdag 7 augusti 2013

Cykla sig lite!

Har tränat på när jag velat, igår blev det tisdagsrajd från hammarbybacken! Jag körde med johnnys grupp där även peo och christer var med, resterande crew var som de flesta andra 70 pers som stod vid hammarbybacken, för mig okänt folk! Nån jobbade på sportson men vet inte vem utav dom.

Det blev en grym runda iallafall, precis som vanligt när Johnny guide:ar hamnade vi i lingonristen nån gång och fick vända gåendes, men också lika vanligt är att man får cykla på minst 1-2 nya stigar som är riktigt grymma, vilka man aldrig besökt tidigare!

Jag hade kört på i bra tempo från tyresö till sickla och med enbart lunch i magen tog energin slut senare in på rundan, sista 45min gick jag på sparlåga. Sträckan hem till tyresö efter rundan gick inte många knop men var lika jobbig för det.

Jag har även cyklat andra dagar, bland annat förr-förra tisdagen då min morbror var med. Han ramlade tyvärr och bröt nyckelbenet illa så det blev operation. Det blir en ny operation när det läkt ihop igen, för att ta bort de metall-plattor de har satt upp för att stabilisera benet.

I helgen ska vi till arboga, och jag funderar på att cykla dit.. Vi får se om jag lyckas lösa gps-spår på torsdag kväll, annars blir det nog inte av. Träningsmässigt så kommer jag sticka ut och springa med Henrik på lördagsförmiddagen där hur som helst. Antar att det blir ett par kilometer plus några vändor upp för deras slalombacke, den ligger på bra avstånd och är lagom lång och brant för att träna syreupptag i.


1 kommentar:

heptone sa...

Killen från Sportsson är svartklädd med svart hjälm. Min orangea tröja skymtar också.