fredag 16 augusti 2013

Inför cykelvasan!

Nu är det fredag och imorrn skall vi köra Cykelvasan. Min uppladdning inför årets runda är inte den bästa, snarare den sämsta hittills. Jag cyklade tisdag och onsdag denna vecka och det kändes riktigt skit faktiskt. Det märks att jag sprungit mer än cyklat senaste månaden, konditionen har lidit då benmusklerna för löpning har varit begränsningen. Så syreupptaget har bara rasat, har jag nu märkt. =)


Med det sagt räknar jag inte med någon mästar tid imorrn direkt. Men jag räknar med att ha roligt, som vanligt! Cykelvasan är verkligen skitrolig att cykla eftersom det är ett så stort event, och det är så ofantligt många cyklister så det finns klungor nästan överallt. Det går inte jättelångt till efterkommande cyklist ifall man tappar en klunga.

Och det är en folkfest, ägarna till diverse hus som man passerar sitter ofta ute och hejar på hela dagen. Och i spåret är de flesta glada, det brukas ropas lite fram och tillbaks mellan oss cyklister. Fast så är det iofs alltid när jag cyklar, jag gillar att småprata och skoja med cyklister runt omkring mig på tävlingar de stunder som jag inte flämtar bröstkorgen ur mig.

Och igår var jag och fiskade, och det var min överlägset bästa fiske runda hittills. 4 fiskar!

Inga kommentarer: