torsdag 6 juni 2013

Nytt tävlingsdäck från schwalbe!

Jag har tidigare år kört  schwalbe, rocket ron, racing ralph och race king. Hade tänkt mig prova x-king men gjorde aldrig det. Nu har schwalbe släppt ett nytt tävlingsdäck som kan lämpa sig bra för xc-segmentet och torra banor. "Thunder Burt" följer traditionen med dåliga/larviga namn, fast det är ju inte schwalbe ensamma om även om dom leder tävlingen..

Thunder Burt ser rätt bra ut, lågt mönster i mitten och lite större dobbar på sidorna. Jag inväntar några fler recensioner från folk jag könner/litar på innan jag hoppar på tåget. Är för övrigt riktigt nöjd med mina Specialized Fast Trak, väldigt bra grepp och rullar fortfarande väldigt väldigt bra.

För er som kan tyska kan kolla in nedanstående länk:
http://www.mountainbike-magazin.de/news/bikes-parts/schwalbe-thunder-burt-mtb-reifen-fuer-cross-country-und-marathon.802180.2.htm


1 kommentar:

Jonas l sa...

bloggar om nyheter för mig, jaja ;) Men Schwalbe Race King? trodde de var Continental. Mellanting mellan Furious Fred och Racing Ralph, undrar om de tillför något egentligen.