lördag 8 december 2012

Julklappsrajd med crossen i vinteryran!

Idag kom jag igång igen med cyklingen, det har verkligen varit häktiskt här ett tag. Men fan vad skönt det var att komma ut några timmar och röja runt i sadeln, sladda utan dubbdäck, lägga sig i typ första kurvan innan jag lärt mig att svänger är farligt.

Jag skulle få sällskap, men sällskapet är ingen tävlingscyklist utan gammelgubbe. Han fastnade med lite baksmälla och varmt täcke över huvet. Så jag drog ut ensam, körde lite annorlunda väg till älta och in mot erstavik vid bommarna. Genom erstavik, en sväng i saltis och sen riktning Specialized Concept Store för att tigga kaffe och värma sig lite. Gott med kaffe var det, passade på att dricka upp flaskan och fylla på nytt, samt såklart spana på S-Works Epic'en de har hängande på väggen där, storlek L dock. Jag ska ha en M(medium).

Efter 15-20minuter drog jag ut igen i yran, återigen helt utan plan trampade jag mot hammarbybacken och ville inte ta samma väg hem, så efter att ha velat lite om värmdö/ingarö, valde jag snabbt som attan att sikta mot ett varv runt den där kända sjön alla cyklar runt.. på vintern alltså.. Drevviken.

Jag tuggade på och det är verkligen otroligt svårt och tungt att ta sig fram nu när det är snö överallt jämfört med tidigare, varvet gick inte direkt snabbt men var lika tungt ändå.

MAMMA, OM DU RÅKAR LÄSE. SLUTA, DIN JULKLAPP OUTAS I NÄSTA RAD!

När jag varvat södra änden och närmade mig trollbäcken svängde jag in på modevillan och passade på att handla presentkort åt mamma och mormor. Det var första gången jag var där inne, även fast mamma tjatat om det där stället så länge jag kan minnas. 20 år iallafall.

Sen var det inte lång tid kvar. Jag stötte på Andreas för andra gången på rundan, det blir nog en ungefärlig lika lång runda för oss två, förutom att jag pausade på concept store och modevillan.

Strax över 4h var jag ute inkl 20-25min vila. Jag slängde i mig lussebullar när jag kom hem, väggen var precis runt hörnet sista halvtimmen i sadeln så det gick inte fort direkt.

Men vad härligt jag haft idag!

................. HMM!!

Här kommer nått jag precis blev lite less på. Jag har nått maximalt antal bilder att ladda upp:
Det finns inget ledigt utrymme. Du använder för närvarande 100 % av 1 MB för foton. Uppgradera lagringsutrymme
Fotona lagras på ditt konto i Picasa webbalbum och inkluderas i det kostnadsfria utrymmet på 1 GB för foton. Om du köper mer utrymme delas det mellan flera produkter i Google och det läggs till i det kostnadsfria utrymmet. Läs mer
 
 
Fixar det där så småningom. Men just nu slipper ni, eller missar ni, dagens bildbomb... 
 
Förutom dessa bilder som jag twittrat

En glad men sliten 28 åring efter 4h cykling, helt ur form men... vem fan bryr sig?

Inga kommentarer: