lördag 13 november 2010

Blå/Gröna i hellas idag!

Idag var vi ett gäng som körde blåa ut till saltsjöbaden och gröna hem till hellas igen.

Det var jag, anders, christer, freddan, en ny kille för mig och mina kära två medcyklister som jag glömmer namnet på trots att jag cyklat med er flera gånger, förlåt!

Jag skippade frukost imorse då mina träningsinstruktioner från aktivitus säger att jag inte ska äta nått 2 timmar innan träning, och ifall träning sker tidigt på morgonen är det stor middag kvällen innan som gäller. Detta gäller säkert inte på en så lång runda som vi körde idag men jag applicerar det i ren slapphet ändå. Jag vet inte anledningen bakom dessa heliga 2 timmar men jag misstänker att det är för att man skall vänja kroppen med att använda fett som bränsle och inte ladda kroppen med massvis med kolhydrater. Har jag rätt kanske?

Tempot blev som vanligt när christer och freddan är med tillsammans, ganska högt. Dom två grabbarna är ju båda två rätt starka och snackar konstant medans dom lägger hyfsat tryck på pedalerna, det är lite psykiskt jobbigt när man själv får kämpa att hänga med medans dom skrattar och snackar. Riktigt roliga är dom båda två också, riktigt skoj med två glada grabbar som småjävlas konstant med varandra.

Vi avslutade med ekofiket vid hellasgården, som vanligt avnjöts en äppelpaj med den legendariska vaniljsåsen. Jag provade också dagens soppa, den är inte egentligen sådär jättegod eftersom den inte smakar så mycket, men det är rätt nice att fylla magen med varm soppa efter en 3timmars kall cykelrunda.

Det blev asfalten hem efter det då man var rätt nerkyld och redan hade tillräckligt med cykel i benen.

Här hemma har jag sedan röjt, tömt det sista i bokhyllan, lagt ut den på blocket för gratis avhämtning och bärt ner massvis med skit i källaren. Jag och Karin håller på att styra upp vår lägenhet med bättre förvaring, planering och lite mer ordning och reda så det är enklare att hålla rent, få lite mer plats och trivas lite bättre helt enkelt. Det tar ett tag att få ordning på allt då vi gör nånting i varje del av lägenheten även om vi bara har 44kvm. Vi har inte så mycket tid över då hon pluggar otroligt mycket och jag cyklar på kvällar och helger, så det blir en kväll/dag i veckan som vi fixar lite i taget.

Hittills har vi sålt vår gamla sängstomme och fått mer plats i sovalkoven, vi köpte en byrå som vi nog fick plats med i sovalkoven med massa mer förvaring. Vi ska dock köpa en ny säng med vanliga ben på så småningom, just nu har vi madrassen på golvet vilket blir lite hårt utan ribbotten etc. Blir nog en tavla och schyssta läslampor där inne också.

I vardagsrummet ska vi slänga ut gamla bokhyllan som är skitstor och placera två mindre byråer istället, vi kommer inte ha lika mkt skit framme längre så detta kommer bli kanon då man även slipper se det vi har vilka är gömda i lådor. Så småningom står hallen, tv-bord och källaren på listan. Det tar tid och är jobbigt, men det kommer bli grymt skönt när allt är klart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

44 kvadrat och du får ha trainern i lägenheten för tjejen! inte illa! : )

icecold sa...

nice work mate"