lördag 6 november 2010

Lördagsmys i solsken och frostig mark

Idag var det alltså dags igen med en skogsrunda, vi var 12 pers som cyklade och tempot blev därför lite ryckigt.








I täten hade vi Patrik på sin helstela 29" singlespeed varav man inte hade en chans i världen att hänga med när han drog på, satan vilka ben och vilken grym teknik, det var riktigt imponerande.







Efter 3 timmar i skogen stannade vi förbi vid det grymma ekofiket strax efter hellas, det blev en macka, kaffe med påtår och två tallrikar med äppelpaj och vaniljsås. Vaniljsåsen på ekofiket är den överlägset godaste jag någonsin har smakat, och eftersom bantningsspurten är över och jag har lyxvecka blev det alltså två tallrikar.






Igår när jag kom hem från en veckas arbete skulle jag sätta mig på trainern och köra ett 2x20 intervallpass, jag har känt mig lite risig denna vecka och jag var alldeles för mentalt svag igår tyvärr så jag avbröt passet. Är det något jag inte vill förlora så är det motivationen med cyklingen, och då tänker jag inte cykla om det inte känns rätt heller så jag bedömmer det med rätt anledning att avbryta och vila istället. Och som ett paket på posten vaknade jag också gladare och piggare imorse!

När jag kom hem efter dagens runda vägde jag 72.7kg, dvs samma som jag gjorde igårkväll. Jag förstår inte riktigt hur det går ihop att jag kan väga in på vikter under 73kg även fast jag lyxar, nånting måste jag göra rätt ändå även om jag inte förstår det! .. Och man ska ju inte klaga när det pekar i rätt riktning!

Inga kommentarer: