torsdag 11 november 2010

Cyclocross "tävling" ikväll!

Ikväll hade bang(globalistic på happy) arrangerat en liten happytävling på cyclocross. Banan var uppmarkerad delvis med kyrkogårdslyktor/ljus, medans andra sträckor var upplysta med elljusspår samt andra inte ihuvudtaget mer än lampan på hjälmen. Även hopphinder fanns på plats och lite snirkelkrokar inklusive hala hällar och igenfrusna grusvägar som var grymt läskiga/okontrollerade.


















På plats var, jag, bang, patrik, vic, andreas, anders, herr x och herr y som jag inte minns namnen på, fredrikshof och ck valhall medlemmar om jag förstod det rätt?

Starten gick lite halvhjärtat, jag la mig långt bak för att låta de starka cyklisterna slippa behöva köra om mig senare eftersom det ändå skulle hända. Ganska snabbt tappade vi täten då det blev lite korvstoppning redan efter 150m, väl ute på grusväg där man kunde trycka på hade täten på 4 pers gått loss och luckan var för stor för att kämpa ikapp kände jag så jag la mig som nummer 2 i efterföljande grupp utav 4 cyklister. Efter ytterliggare ett par hundra meter kände jag att det gick lite väl långsamt så jag gick om och tryckte på utan att egentligen försöka gå loss men det lyckades jag uppenbarligen med ändå. Mot slutet av varvet så körde jag fel och förlora massa sekunder innan jag hittade in på banan igen, och ca 100m in på andra varvet drar jag omkull i snön, skrapade mig lite och slog i låret samt fick snö på mig så jag blev kall. Vurpan satte sig ganska hårt mentalt av oförklarlig anledning så jag mesade ur lite och lät Andreas både komma ikapp och gå om och förbi, helt slut var jag inte även om jag var trött, när jag väl kom ut på grusvägen så tänkte jag ta ikapp på andreas och gjorde så först men kände att det tog för mycket energi och lät honom utöka luckan istället, dumt val förmodligen eftersom han bara försvann längre och längre bort efter det. Jag körde nu på sparlåga utan att ha någon vidare målsättning med loppet förutom att inte vurpa, blev inte omkörd men kom heller aldrig ikapp. En i täten bröt så jag kom 5a utav 8 tror jag? Dock var det bara 3 pers som körde fem varv, vi resten steg av efter 3 respektive 4 varv på banan.

Skitkul initiativ av Bang att arrangera detta kompisrejs och jag hänger gärna på nån mer gång, det är rätt schysst träning faktiskt, ganska likt ett 2x20 intervallpass när man tänker på hur långt man cyklar, lite högre intensitet men ganska likt. 2x20pass är vad jag kvittar denna cykeltur mot på träningsschemat jag har också.

Här står jag och käkar korv närmast kameran med resten av riddarna runt fikabordet. Bang hade fixat korv, bröd och ketchup, även kaffe i termosar och plastmuggar, riktigt nice faktiskt, man kräver inte mycket för att känna lyxen ute i kylan! Det blev även duvel till topp 3 placeringarna, men eftersom jag uppenbarligen kom femma så tycker jag att det borde varit pris till mig med då jag sett fem pers runt prisutdelningen på kungsträdgården cyclocross tävling! ;)

Inga kommentarer: