tisdag 13 mars 2012

En härlig comeback i sadeln

Det blev en skön comeback idag, jag sprätte och drog, led inte allt för mycket. Kunde stå på ordentligt i uppförsbackarna med min lätta cykel då kamraterna hade sina focus-pråmar att välta fram med.

Vi körde till skyttebanan innan älta och svängde in en sväng runt erstavik. Det var mestades väldigt bra underlag, när vi kom ut till älta ville jag prova en skogsstig i utkanten av radhusområdet som jag bodde i från 7-14 års ålder. Det var en grym CX-stig, men den var tyvärr fylld med is lite här och var just nu, vi får ta en retur där sen helt enkelt.

Sen drog vi ut den vanliga rundan mot vega baren vilket är södra spetsen på drevviken. Jag kände mig stark och cykelsugen hela vägen, det var inga problem att pressa gränserna. Däremot så återupplevde jag samma känsla som jag haft förut när jag gör en comeback efter lite för många vilodagar. Att halsen bränner och bröstet ömmar. Som om man fått rost i maskineriet. Det går dock över mot slutet av rundan.

Skönt att jag är igång igen. Låt oss se vad veckan kan erbjuda!

Fler cyklister börjar dyka upp på tisdagarna nu, det märks att det snart är vår!


Lite fluktgubbe-bilder

Inga kommentarer: