fredag 30 mars 2012

Trots pissvädret..

..är jag supersugen på cykel! "Tyvärr" ska jag göra det "tråkiga", att gå på Soldaten Svejk ikväll. Käka raggmunk och dricka ofantligt mycket god tjeckisk öl.

Det lär garanterat bli lite cykel i helgen dock, scalpelen är kanske bäst p.g.a väderleken. Dessutom är jag sugen på en lekrunda i skogen, det var så hemskt länge sen nu. Det är lite varmare i skogen än på landsvägarna och vädret verkar inte bli det bästa direkt. Vart tog våren vägen? =)

Har lite strul med växlarna på scalpelen dock, vi får se om jag lyckas få till det. Jag har tummen mitt i handen och det var fullt på SCS just nu. Bokade in mig på lite vajer och hölje-byten till början på nästa vecka. Sen ska den va i topptrim inför säsongen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du ingen kompis som kan visa dig hur man gör? Byta vajer å hölje och ställa in växlarna är superlätt oc tar max 10 min. När man gjort det en gång dvs. ;)

Macke Johansson sa...

Youtube finns allt om justeringar

Jonas l sa...

Fullt på SCS och hade inte tid förräns nästa vecka, då är de väl inte fullt? ;) Vi bokar in kommande cyklar den 17e april nu, sjukt mycket att göra varje dag på jobbet nu :D