måndag 26 mars 2012

Helgens cyklande

Jag har varit igång tre gånger på SuperX'en och nya zipparna i helgen. Cykeln och hjulen går som ett smäck, det känns lyxigt att få cykla. Den är pigg som fan nu. Däremot så har jag fått en känsla av att hjulen inte är lika stabila som mina kanttrådshjul. Det kan dock vara lufttrycket också, och självklart vinden som blåser i dom.

Det ska bli kul att få köra en riktigt lång runda, för hittills har det bara varit lite kortare runt en timme eller mindre. Planen var att hänga med snäckangänget på en långrunda i kränktempo men jag vaknade som vanligt alldeles för tidigt igen vilket jag gjort över en vecka nu. Jag tvingade mig själv somna om vilket resulterade i att jag vaknade sent istället. Pigg och glad i alla fall.

Jag spelade gitarr och myste med katten i sängen i ett par timmar innan jag gick upp. Sen cyklade jag iväg till Sofia, karins syster, känade pizza och umgicks lite till 23:30 innan jag cyklade hem igen. Pendla med en hoj på 6.78kg och högprofil kändes återigen lyxigt. Dock måste jag verkligen vänja mig med att alltid pumpa däcken innan jag tar ut cykeln, den tappar mkt luft/tryck snabbt..

Inga kommentarer: