onsdag 14 mars 2012

Skoda-bilisten från erstavik?

Minns ni den här händelsen? http://www.svd.se/nyheter/stockholm/bilist-forsokte-ramma-cyklister_6612314.svd

Igår när vi cyklade i erstavik så släppte grabbarna bakom utan att jag märkte det, när jag kommit halvvägs in och tittade bakom mig var jag ca 300m framför och helt ensam. Samtidigt ser jag ett ljus komma upp bakom mig från en sidoväg och förstår att det är en bil. Tanken får mig att tänka på händelsen i artikeln ovan och jag minns att jag fick höra att det var en skoda som var inblandad.

Det kör ju inte så fasligt många bilar på dessa vägar direkt, ett par/några gånger om dagen, max. Det är en av de stora anledningar, och alla träden runt omkring än, som gör att rundan är så fin att cykla på.

När bilen kommer ifatt mig ser jag till att vara så långt ut till höger för att störa "trafiken" så lite som möjligt. Då ser jag bilmärket. Skoda. Undrar om det var samma förare?

När vi kom fram till huset som ligger längst upp för den där "kullen", vilket är på toppen innan utförslöpan som går ner mot vändpunkten för erstaviks-rundan, så ser jag bilen parkerad vid huset där. Undrar om det är samma person? Lite rädd är man, kanske helt i onödan. Men jag har sett så mycket läskigt på vägarna så jag har all respekt för dom idioter som tyvärr befinner sig på dom.

Inga kommentarer: