fredag 6 juli 2012

Iförrgår BLEV det cykelcross!

Jag och Ronnie cyklade iförrgår, jag är inte lika duktig på att blogga om min cykling som jag var tidigare ;)

Det blev en del att göra då han skulle prova min CaadX eftersom han inte äger en egen cykelcross. Byta däck på CaadX, pumpa upp, byta hjul på SuperX, pumpa upp, byta bromsgummi för aluminium-hjul, justera bromsvajer på CaadX, justera bromsvajer på SuperX, kolla sitthöjd på CaadX.

Bra blev det. Och vi cyklade den vanliga hästhagen, erstavik, äventyrsbanan, älta-sjö-skogen, flaten, älta-sjö-skogen till hellas och tillbaks via asfalten hem. En bra runda i lagom tempo, några kortare spurter och lite tröskel ett par gånger. Lagom träning för min kropp som historiskt varit sjukdomsvälkomnande denna säsong. Just nu känner jag mig frisk förutom en näsa som rinner lite, helgens Mörksuggejakten ska bli skitkul!

Inga kommentarer: