måndag 2 juli 2012

Säljer min Cannondale Scalpel!

Mina käraste kära cykel, nu ska vi eventuellt skiljas åt. Jag har nämligen tänkt lägga vantarna på en Flash 29:er, då jag tycker det är spännande att prova nått nytt jag inte provat tidigare, både 29" och hardtail. Jag har varit supernöjd med cykeln och har med gott samvete rekommenderat den åt numera flertalet ägare som i sin tur är nöjda så vitt jag hört/vet!

Komponenterna är från 2011 medans ramen är från 2012 och enbart använd på 10-15 rundor då sjukdomar har dominerat mig samtidigt som jag haft landsvägsfokus i år. En enda tävling har den gått och det var i helgen, förutom en felaktigt inställd framväxel så fungerande den förbannat bra. Jag hade redan bestämt mig tidigare, men tvekade lite i tankarna i går. Men man ska inte vara rädd för att prova nytt så nu läggs den ut!

Jag och Jonathan totalservade den under några timmar förra veckan med genomgång av leftyn, banka ur och bytte styrlager, bankade ur och rengjorde vevlager, fettade in typ hela cykeln, slängde i kolfiber-pasta för sadelstolpen, rengjorde och smörjde upp drivlinan etc. Dvs vanlig service och lite mer lyxservice.

Nypris 45'000kr, jag säljer för 27'000kr. Om ni är intresserade eller känner någon som är ute efter en av världens bästa XC och Långloppscyklar, peka dom mot annonsen på HappyMTB!

Inga kommentarer: