torsdag 10 januari 2013

Dagens att göra i ordning CYKELRUMMET!

Jag börjar känna mig sugen på monarken igen. Efter att äntligen nu få plocka hem nya mountainbiken rushar det in en hel drös med motivation, samt att jag såklart kommit igång med cyklingen igen i allmänhet. Så jag börjar bli sugen på monark, och då behöver jag rodda lite i garaget och göra i ordning min hörna där igen. Det har varit några vändor där inne då jag flyttat allt minst fyra gånger och nu senast förlorade min hörna.

Det får bli helgens bravader att rensa ut cykelhörnan. Tyvärr har jag inget vettigt att distrahera mig med, mer än musik och ett kors på väggen. Men det sägs ju vara det bästa enligt vissa(idoter). Jag får prova det innan jag har råd med en laptop, vilket jag hoppas innan året är slut.

Idag hämtar jag upp årets hellasraket, på fredag ska jag eventuellt pendla. På lördag blir det #TourOfSemla med Johan och eventuellt fler. Vi ska cykla, och testa tre olika semlor längs vägen. Jag svänger därmed väldigt snabbt mellan "train low(empty)" till "train full". Men cyklingen ska inte vara för seriös för min del, och jag gillar att ena dagen göra allt perfekt för att andra dagen göra allt på "fel" sätt bara för att man känner för det. Så länge man har kul och är nöjd så är det ju rätt, inom rimliga gränser.

Såhär ska cykelhörnan se ut, vattenflaska och några vikter i fönstret, samt kanske vänt åt andra hållet beroende på dagshumöret. Så småningom ska det upp arbetsbänk där svarta möbeln(som just nu är tokfull med cykelgrejer) står, samt verktygstavla bakom. Vi ska även sänka taket 1dm och isolera om till våren, fast det är ju inte cykelrelaterat..

Inga kommentarer: