lördag 26 januari 2013

Distanspass på tre timmar med Johan!

Jag och Johan(Blackplanet@HappyMTB) drog ut på en distansrunda mot vissvass och tillbaks via brandbergen. Rätt bra distans med ungefär 65km tror jag, från mitt hus. Johan fick det tuffare med 30km till, ungefär som jag senast fick 30km mer när jag pendlat, mötte upp gänget vid hbb, runt på en runda, tillbaks till hbb och sen hem sista 15km.

Det är rätt bra det här med "extra" distans, det ger bra effekt och man har chans att köra sig tom om man inte lyckas tidigare. Jag har ju även chansen att köra en extra-sväng i flaten eller erstavik på vägen hem. Fatta vad grymt det kommer bli i sommar när det är ljust, hoja till HBB, tisdagsrajda med stockholms härligaste cyklister och vänner, och sen transportera mig genom hellas på vägen hem efter 21 eller efter afterbajken. Känns riktigt bra faktiskt, även om det är svårare med spontanrundorna när man bor en bit från de flesta jag hojat mycket med tidigare.

Vi tog en fika/lunch på tyresö nationalpark också innan de sista 15km hem. Blev en snabb pitstop och sen upp igen. Förutom den där brännande känslan i halsen/lungorna, så känner jag mig faktiskt i helt ok form med cyklingen. Jag kan cykla backar utan att spy, tar mig fram överallt och fixar distanser utan större problem. Allt vad som behövs för att ha kul i sadeln. De här tre åren har gett mig mycket även om jag inte tränat hårt i närtiden.

Äntligen minus 4 graders och VETTIG kyla som man kan hantera utan att cyklingen(läs cyklisten) lider

































Vi hittade banjoland efter vissvass

Vi hade inga problem att hålla hastighetsgränsen

































"Det SKA gå..."

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen liv i luckan igen:)