söndag 13 januari 2013

Tour de Semla i lördags!

Jag och Johan gav oss ut på en fikarunda, mer specifikt en semmelrunda. Mer semla än cykling, jag fick ihop ca 60km. Vi hann dock med fyra fikastopp, tre semlor, en espresso, en kaffe och en loka citron. Det blev inget energiunderskott den dagen, och riktigt dålig energi. Men vi hade det trevligt med ett roligt projekt.

Bäst semla var i sjöstan på Magnus Johanssons bageri på andra sidan konsum/max. Andra plats var Tösse nära karlaplan, och sist var Pock på hornstull.

Själva cykelrundan sträckte sig från huset i tyresö till specialized concept store där vi började med att tigga espresso, vidare 500m till Magnus Johansson. Sen vidare ut och rundade djurgården, kaknästornet, Tösse vid karlaplan. Vidare ut mot stora skuggan, universitet en lite udda stig som var lite svårcyklad, och sen in mot hornstull via st eriksplan, fridhemsplan och västerbron. När vi fikat klart på pock som hade sämsta semlan, var vi inte så sugna på fler utan det fick räcka. Vi cyklade mot hammarbybacken och sen fortsatte jag vidare via ältavägen till tyresö där jag bor.

Mycket fika. Helt ok sträcka för mig som behövde cykla från/till tyresö också. För Johan blev det mest fika och korta inslag av cykling. Men det är ju skitbra det med! =)

Nu på söndagen var jag lite sugen på att ta en kort runda i erstavik eller lite längre mot vissvass men det blev lite väl sent igår så jag behövde ett par extra timmar sömn på morgonen. Sen blev det mest slappande hela dagen innan Karin kom hem från uppsala, vi käkade mat i tyresö centrum och passade på att handla till veckan. Vi har nu städat hela huset och tänkte lägga oss framför teven och kolla på en film..

Jag tar ännu en vilodag nu och tvättar cykelkläderna, så får vi hoppas att de är torra till tisdag morgon för då ska det pendlas och tisdagscrossas!

På Magnus Johansson och den bästa semlan, överlägsen Pocks och fortfarande klart bättre än Tösse även fast Tösse var helt ok high-end-semla.

























Är redo för min första...


































MMMMmmmm.. =)

































Den spännande stigen på andra sidan vägen från universitetet



Sista semlan för dagen, torrt bröd p.g.a att klockan hunnit bli 15:00, men det hade inte hjälp med tidigare. Smaken satt inte där som den borde.

1 kommentar:

Johan sa...

Det var en jobbig runda. Trodde att vi skulle klara av minst 4. Så vi måste träna mer på detta att äta semlor.