måndag 7 januari 2013

Cyklat!

Ja, så var det väl. Jag har cyklat, men inte bloggat. Börjar få slut på ursäkter nu, men jag har haft fullt upp. :)

Planen var att pendla imorse, men då jag kom i säng sent(02:00) var jag inge vidare pigg på det imorse. Jag satsar på tisdagscross eller något annat skoj i veckan!

Avbockat på listan för huset under jul/nyår har varit
- upphängda gitarrer på vägg
- uppsatt sovrumshylla
- köpt nytt ljudsystem till tv(tog 3-4 heldagar i tid)
- formskuren matta innan för dörren
- köpt och ihopskruvat vintrinskåp till uterummet
- köpt och ihopskruvad skohylla till hallen
- köpt och uppskruvade lampor, nåväl två utav fyra är uppe..
- en jääävla massa mekande med antennsladds-helvetet
- skottat ett hundra tal gånger, varav värst var halva taket med en meter kramsnö, tog 4-5h

Skrivit upp nya saker på huslistan
- isolera på 1dm extra på intertaket för utebyggnaden, dvs garage, groventré, tvättstuga och bastu
- förstärka med ny limträbalk mellan kök/vardagsrum
- fylla på och flytta kutterspånet på vinden från mitten ut till kanterna, där det fattas helt den sista metern
- förminska luftspalten från 10cm till 3-4cm på vinden

Det är kul att ha hus :)

1 kommentar:

Johan sa...

Då får jag sällskap imorgon?