tisdag 22 juni 2010

14 dagar kvar till Cannondalen är klar!

Börjar dra ihop sig, bara 14 dar kvar tills cykeln är klar i fabrik nu. Två veckor är inte så farligt, men sen får man tänka på att det kan ta ytterliggare en vecka för den att landa i sthlm och bli monterad. Och andra sidan nämnde Patrik att Cannondale oftare levererar före datum än efter, vilket är något jag gått och hoppats på samtidigt som jag inte vågar lägga för mkt vikt i dom orden..

Jag skulle verkligen behöva cykeln mycket snart, jag börjar irritera mig på HT'n av flera olika anledningar. Det är en grym cykel, grymma komponenter, hjul och dämpare. Men 12 år börjar ta ut sin rätt även om den är gubbkörd innan den nådde mig. Jag skulle egentligen behöva serva allting, vilket jag kanske borde ta tag i.. Alternativt att jag inväntar nya cykeln bara och inte lägger energi på HT'n. Det vore ju dock bra om den var i så gott skick som möjligt vid försäljning.

Jag tog med mig byxorna till jobbet idag, hade tänkt lämna in till skomakaren och se om dom går att sy, tvivlar att det blir bra dock eftersom det är "stretch" och väldigt tunnt tyg. Dom lär ju spricka igen nästa gång jag ramlar på samma ställe. Värt ett försök!

Inga kommentarer: