tisdag 15 juni 2010

Tisdagsrajd fullbordad!

Äntligen lyckades jag fullborda en tisdagsrajd utan punka =) Jag kände på slutet att jag tappat luft i framdäcket så jag höll tillbaks för att slippa laga, var lite för slö för att pumpa vilket kanske är dumt men det gick ju bra. Bakdäcket var superstabilt punkamässigt. Fick kommentar om att det kanske var lite svags pumpat för att va hardtail men jag slog i ganska hårt ett par gånger och det var inte i närheten av att slå igenom, natt och dag i känsla jämfört med mina gamla däck.

Så, jag tog igenom mig hela rajden utan punka. Men det blev ingen medelgrupp utan det blev "lätta" gruppen med Johan, det skulle bli lugnare idag än sist vilket jag inte vet om det var, kanske var det det.. Men det var faktiskt helt perfekt tempo. Man kunde stå på när man kände sig stark, och man kunde ta det lugnt när man kände sig tom, la mig nånstans i mitten oavsett. Finns mkt bra spelrum vilket är bra. Känner man sig stark är det bara att ligga på i högt tempo för intervall träning, eftersom man får invänta de andra. Grymt! .. Idag kände jag mig riktigt svag dock, Lida sitter fortfarande i kroppen, tar säkert ett par dar till för att återhämta sig. Idag blev lagom tungt med tanke på hur trött jag var, jag tog inte ut mig max vilket nog var smart.

Next stop --> Torsdagsrajd! =)

Inga kommentarer: