torsdag 3 juni 2010

Cykelstrul..

Idag var det dags för torsdagsrajd, 11 pers blev vi cyklandes i ett lugnt tempo. Jag var verkligen skitsugen och jag kände mig starkare än någonsin!

Fyra km hann vi innan min cykel började strula.. När jag gick på tomgång, dvs inget trampande, så blev kedjan jätteslapp och hoppade nästan. Fick tipset om att plocka isär hjulet och rengöra/smörja in bodyn, vet inte ens vad det betyder.. men jag antar att det är nånting runt kassetten. Får kolla upp det sen. Jag har sån jävla tidsbrist bara att fixa det här, jobbar hela dagen imorgon, firar 2 år med Karin också vilket innebär att jag inte borde meka nått.., och ska upp och cykla tidigt på lördag morgon med brorsan.. Jag har inte ens nått att smörja in med, för att inte tala om pengar, då jag inte kommer åt bankkontot att föra över pengar till kontokorts kontot. :\

Och sen händer det som sumpade min tisdagsrajd.. Jag lånade Anders pump och pumpade bakdäcket stenhårt på parkeringen innan rajden. Sen sipprade luften på något vis ur under de första 4km tills jag tillslut fick ett genomslag och punkade. Jag hade ingen extra slang med mig, och tillsammans med strulet med kedjan/bodyn så kändes det inte som läge att låna slang av de andra.. Så jag slängde upp cykeln på axeln och gick hem, ungefär 5km.

Måste fixa det här, jag kan ju inte cykla om jag inte fixar det och jag vill verkligen inte ställa in lördagens cykling, det är den roligaste på hela veckan.

Inköpslista tills imorrn
+ Slang
+ Smörjningsmedel

Jävla sunkhoj.. Ska bli så skönt när scalpelen levereras.

2 kommentarer:

anders/stereo sa...

det finns alltid en slang att låna, så du behöver aldrig bryta om du inte vill det - det är det som är det fina med happy!

och oftast är det åtminstone någon i gruppen som tycker det trevligt att få tillfälle att andas lite när någon fixar till sin cykel så man behöver inte vara alltför stressad av att punka :)

STIZZE sa...

Tack för stödet ;)

Nä jag vet, men blev så jävla less då jag redan var så besviken på tisdagspunkorna. Jag följde upp med en punkafri lördags runda med brorsan, för att sedan punka tre gånger i tisdags igen! .. Blir nya däck imorgon inför lida!