torsdag 3 juni 2010

Lida Loop om 10 dar..

Nu börjar det dra ihop sig! Om 10 dar är det dags för Lida Loop, min första
utmaning. Jag kommer köra double loop i motionärsklassen vilket ska vara 45km. Jag kollade resultat från förra året där 75pers fullföljde loppet, han som vann cyklade på dryga 2h, han som var sist kom in efter 4h 20min, en mittenplacering i den skaran cyklade på 2h45min. Banan kan skilja sig rejält från förra året, det har jag ingen koll på, men det var en bra fingervisning iallafall för hur länge jag ska orka sitta på cykeln. En mittenplacering vore önskvärt men målet är egentligen bara att fullfölja, jag har ingen som helst koll på hur tränade mina "motståndare" är. Är dom tränade, så slår dom mig lätt.

Jag ska därför försöka hinna med två st 3 timmars pass innan söndag nästa vecka, med start idag. Idag är det torsdagsrajd med några från happy forumet, blir säkert bara ett fåtal och förmodligen är jag den långsammaste utav dessa.. Men bra träning! De ska cykla blå-gröna spåret vilken jag inte har koll på vilken det är, men har förmodligen cyklat delar av den redan.. 2 mil sägs det. Det tvivlar på att det är 3 timmars cykling men efter vi är klara tänker jag fortsätta så jag kommer upp i mina tre, innan jag låter mig själv få cykla hem till lugnet. Måste ha diciplin nu. Nästa 3 timmars pass får bli på tisdag då det är tisdagsrajd igen, sen tänker jag vila ända tills söndag. Kan bli så att jag och brorsan tar en runda i helgen också förhoppningsvis, annars drar jag ut själv!

Inga kommentarer: