fredag 18 juni 2010

Torsdagsrajd igår, födelsedag idag!

Igår var det dags igen tredje dagen irad, och fjärde rundan på fem dar! Nu är det tyvärr dags för lite vila i 1-2 dar så man har chans att bygga upp musklerna man har fallerat.

Det var en skön kväll igår, vi höll oss öst om ältavägen i sickla/hellas lite över 2 timmars cykling. Jag kände mig otroligt stark för att vara tredje dagen irad även om mjölksyran blev tung bitvis. Inga punkor alls i gänget idag vilket va skönt, riktigt bra att slippa massa stopp. Jag har klarat mig utan punkor 4 rundor irad nu, dom där nya däcken gjorde susen! =) Däremot blev mitt hjul snett en gång, men det var bara att lossa och sätta tillbaks rakt igen, var nog bara slarvigt spänt i ramen. Jag hade lite strul med kassetten/bodyn igen som jag hade för två veckor sen, men det var inte så farligt och gick över snabbt. Vid löning ska jag definitivt köpa verktyg och gå igenom cykeln ordentligt så han får den vård han förtjänar!

Blev lite närkontakt med träd igår vilket resulterade i en röd arm, ungefär 40cm stort, men inte så farligt. Annars klarade jag mig rätt bra, ramlade i vanlig ordning ett par gånger men inga fler synliga skador.

Blev en liten afterbike vid göteborg i hammarby sjöstad också vilket va trevligt, kallt som fan bara. Måste planera bättre nästa gång med en långärmad jacka i camelbak'en!

Idag fyller jag 26! Blir att jobba halvdag och korvfest med släkten! =)

Inga kommentarer: