måndag 28 juni 2010

Midsommar, ett par vilodagar, och en söndagstur!

Vi firade midsommar i hemmet med dittmer & gisela, planen var att vi har ingen plan, vilket var ett vinnarkoncept. Dom dök upp runt 11-12 nån gång, vi gick och handlade lite käk, 4 olika sillar, färskpotatis, lax, fläskfilé och lite annat.. Blev ett bra midsommarplock. Vi lirade lite crocket och slängde sen på köttet på grillen vid middagstid, shottade lite captain morgan och drack öl. Lyckad kravlös midsommar, skitbra helt enkelt.

Sen var det dags för en cykelrunda på söndagen, nu med 3 vilodagar. Vi körde i ett medeltempo och jag kände mig otroligt stark i låren jämfört med föregående vecka. Veckan innan var jag otroligt seg direkt det kom en uppförsbacke, idag flög jag upp för backe efter backe utan större problem, vilodagarna hade gjort sitt jobb vilket var lättande. Sen tycker jag även att jag känner av att med en piggkropp så har jag utvecklats en hel del teknikmässigt också, även om jag fortfarande kan vara väldigt vinglig från och till, vilket resulterade i en OTB och en smärre lårkaka.. Men det hör ju till.

Idag är det 8 dagar kvar tills Scalpelen är klar i fabrik! Så jävla spännande nu, jag längtar som fan, det ska bli så jävla kul när den kommer. Den kommer förhoppningsvis öppna upp en ny värld för mig, vilket är bra nu när jag fortfarande är fräsh inom cyklingen och har lätt att förändra min stil/teknik utan att vara fast i ett ingrott mönster. ÅTTA DAR!

Inga kommentarer: