måndag 21 juni 2010

Lida träning, trasiga byxor och stukad handled

Jag och Ronnie var ute i Lida och körde andra loopen igår, 2.2mil är den. Från tävlingen mindes jag den som både längre och stökigare, men det var väl förmodligen för att man var så trött. Jag inledde rundan med att visa vart jag vurpade på tävlingen, för att sedan vurpa strax efter det, OTB, rev upp ett hål i cykelbyxorna, fick ett 7cm sår på baken, och stukade handleden som redan var öm sen tidigare konservburks bravader för en vecka sen. Anledningen varför jag vurpade var inte lika rolig dock, min framdämpare har nämligen börjat nå botten vilket den gjorde här på ett litet drop. Eftersom jag är van med en dämpade effekt och inte ett tvärtstopp stannade hjulet och fortsatte inte framåt vid droppet, bakhjulet upp i luften, resten vet ni nog hur det går till. Ett jack i mobilen lyckades jag att dra upp också, kanske inte ska ha den ytterst i camelbak'en kom jag på. ;)

Solen låg på och det var varmt och skönt i skogen, vi hittade hela vägen på loopen även om vi var osäkra på ett par ställen. Känns som om vi kunde fortsatt 1-2 mil till men vi gav oss efter ett varv.

På kvällen åkte vi hem till föräldrarna, käkade på restaurang och kollade på luftballongsfärden farsan gjorde förra helgen!

Inga kommentarer: