torsdag 5 april 2012

Min SuperX, 6.78kg!

Jag har glömt lägga upp denna, cykelcrossen är nu komplett inför säsongen. Vikten slutade på 6.78kg, dock har jag skaffat två flaskhållare efter detta på 21g styck.

Rätt bra vikt för att vara en cykelcross må jag säga, till hösten kommer jag sätta på ett par dugast tuber som det ska tävlas på.

Jag är grymt nöjd, det känns verkligen lyxigt att få sitta på en riktig lyxcykel. Kanske inte den mest aerodynamiska för landsväg, men där är även min budget-prioritering som sparar mig ca 45'000kr då jag slipper köpa en riktiga landsvägscykel också. Det känns mer försvarbart att lägga ner pengar i EN cykel som funkar grymt bra för två ändamål då jag ändå inte tävlar i landsväg eller känner behov till mer.

Det enda lilla prylnörds-suget som finns kvar att komplettera med är ett Cannondale Hollowgram SL vevparti.



3 kommentarer:

Göran/Mamme1 sa...

Men va f.n Stizze, du kan ju inte komma och påstå att en snyggcykel med O.K.A.P.A.T styrrör är komplett juh!

I övrigt, otäkt lätt & läcker!

Johan Andersson sa...

Ser ut som att framhjulet är i golvet, får nog lägga ett psr kilo på vikten tror jag ;o)

Anonym sa...

Snugg Stefan!

Mvh Bruce