lördag 15 september 2012

Hammarby Hill XC idag!

Idag är det en av årets roligaste tävlingar, just eftersom det är hemmabana. Men jag går med smärtor i kropp och efterskalven av hjärnskakningen fortfarande så jag kan inte cykla. Att jag skulle ha såhär ont i benen efter 2 veckor trodde jag inte. Jag trodde att de skulle vara mer eller mindre läkna nu och bara behöva tid att verkligen bli starka. Men icke.

Ronnie ska iallafall köra tävlingen så vi ska dit och titta såklart. Tyvärr är banan omgjord för att det regnade igår, nu har jag inte koll på läget i skogen. Men jag har snittat 5h i veckan i den där skogen sedan jag började cykla 2010 och jag har aldrig varit med om att det är så lerigt att det inte går att cykla. Jag tror inte att det var rätt beslut att lägga om banan och ta bort 50% av stigpartierna, banan har redan ett rykte om sig att vara ett grusvägsrally och detta blir sista spiken i kistan tyvärr.

Med det sagt så är det fortfarande tävling, fortfarande ett bra evenemang, och fortfarande 1minut från min ytterdörr. Jag har mer än jättegärna kört idag.

1 kommentar:

CStenbeck sa...

Stizze det smärtade att se dig icke iklädd lycra. Även om dina jeans var lika tighta!