torsdag 26 januari 2012

Längdskidor i helgen

I helgen blir den efterlängtade längdskidåkningningen av, även fast jag är sliten i kroppen. Jag har sett fram emot detta länge nu, att få prova mina nya skidor på under 1200g.

Imorgon åker vi mot orsa äntligen och skattungbyn där vi bygger stuga. Stugan har varken golv, isolering, avlopp eller el än, det blir utmaningen sommaren 2012! Istället lånar vi nu under vintern en stuga i närheten där vi har släktingar.

Målet är att köra lite kort på de lokala spåren i skattungbyn och värma upp inför morgondagen. Prova dkidorna, vallningen och klistertejpen. Om nått strular imorrn kan jag fixa det själv innan lördag då jag kommer köra de riktiga preppade spåren i orsa grönklitt som kostar pengar att åka i. Kan jag inte lösa det själv så finns det hjälp att få i shoppen..

Inga kommentarer: