onsdag 18 januari 2012

Pendling och intervaller

Det blev alltså lite pendling denna morgonkvist. Känslan i benen var rätt seg efter gårdagens träningspass, men jag stod på bra i backarna och rullade/bromsade utför så jag inte hade så mkt fart med mig in i uppförsbackarna. Det känns som en bra taktik på morgonen, inte så avancerat utan bara nått man kan göra på autopilot när man känner igen backarna och kurvorna.

Ikväll firar vi med fyror!

Fulcrossen är inlåst och dubbellåst, jag är extremt noggrann med grejerna sedan min första scalpel blev stulen 2010. Den upplevelsen vill jag inte vara med om igen, det är därför jag ofta är nojjig på rundor där vi stannar in och lämnar cyklarna utanför. Jag vänder ofta cykeln upp och ner även om vi bara är borta i 10sekunder, eller tar av framhjulet, eller ställen cykeln innerst, eller helt enkelt springer och kollar var 5:e sekund ifall cykeln är kvar. Har jag nån av de finare cyklarna med mig till jobbet står de alltid bredvid mig här uppe på kontoret.

Jag har letat efter ett lås att kunna ha med mig på fikarundor också, det man vill säkra mot är spontantjuvarna, ett tunnt lås som tar så liten plats som möjligt. En hel ficka i cykeltröjan är för stort, jag letar vidare varje gång jag är i en cykelbutik, clas ohlson eller dylikt.

2 kommentarer:

Martin sa...

Har du kollat små wire-låsen med larm? T.ex. denna http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=10868

Den har jag varit sugen på själv.

STIZZE sa...

Det ser väldigt vettig ut, tack för tipset!