söndag 15 januari 2012

Mer Zipp till SuperX'en

Eftersom jag nu får 404:or till crossen inför landsvägssäsongen och behöver ny styrstam och är rätt nöjd med vikten på cykeln i övrigt, kör jag samma märke även på styrstammen. Vid nästa lön drar jag iväg en beställning på en 110mm styrstam då jag behöver den där centimetern för att få till cockpiten bekvämt för axlarna på långa rundor. Just för cykelcross så har jag gillat smidigheten med en kortare styrstam och 30-60min på en cykel behöver man inte en ultimat bekväm cockpit.

Sen har jag även funderat på att skaffa nytt styre då jag provat andras styren med annat grepp i bocken, jag lär inte lägga den beställningen just nu men kanske framöver. Sen ska man ju ha vattenflaskhållare till cykeln också, kanske blir det Zipp även där, vi får se.

110mm Zipp Service Course SL
















Zipp Short/Shallow SL


Zipp Carbon Bottle Cage



















SuperX'en är redan nu riktigt clean i designen med färgmönster och märken, näst intill full sram red och alla andra delar är fsa sl-k. Det "enda" som fattas sen är Cannondale Hollowgram SISL vevparti, och ett par tävlings zipp-tuber för cykelcross såklart. Och när cykeln är så clean och man är "tvingad" att göra förändringar, så vill man ju inte göra den sämre. Som de flesta nog känner till så finns begäret där för uppgraderingar..

Inga kommentarer: