tisdag 17 januari 2012

Tisdagscross och möte med väggen

Det blev en tisdagscross idag och då uppslutningen var rätt dålig så var det bara jag och Johan som skulle hoja. Normalt är vi ju 5-8 stycken ungefär.

Vi hade bestämt oss för att köra drevviksrundan, mycket för att jag saknar den och att man kan trampa ur benen mer ordentligt när man nöter mer asfalt än de grusvägar och stigar vi cyklar på i erstavik men framför allt flaten. Det är så halt numera så flaten börjar bli lite riskabelt att stå på i nu med alla trånga kurvor som går i 120km/h.

Sagt och gjorts, vi drog ut genom VuÄlta där Johan helt oväntat ligger på min rulle och drar om precis när Älta skylten kom. Där satte han ribban direkt och jag tog självklart samtliga 5-6 skyltar som var kvar på rundan.

Vi cyklade ut genom tyresö, trollbäcken, vendelsö, norrby, vegagrillen, länna, trångsund, farsta, sköndal, enskededalen och hammarbybacken.

På raksträckan vid pungpinan(så jävla bra namn) kände jag av hur sänkt jag var, benen var helt rökta, bortdomnade och reagerade knappt när jag tryckte på. Magen hade redan haft magknip sista halvtimmen och jag började bli yr. Ändå stod jag på och hängde taktiskt med på Johans rulle när han ökade rejält inför rundans sista och viktigaste skylt. När jag plockat skylten meddelade jag att jag var slut, blicken kunde inte fokusera framåt längre så vi stannade till vid konsum så jag kunde köpa en dricka och ett wienerbröd som vi delade på. Väggningen var riktigt fin men jag kände inte att jag borde fortsätta cykla i trafiken på väg hem i det stadiet, oavsett så hade jag ändå behövt äta nått snabbt när jag kom hem för jag mådde inge vidare.

Väl hemma var jag rätt nöjd med dagens runda, en bra tur, riktigt tungt och fint att få slita mer eller mindre hela rundan, nästan alla skyltar och en fin väggning och ett fint wienerbröd.

När jag kom 18:25 till hammarbybacken hade vi bara en cyklist som var där och väntade, jag trodde att jag tagit fel på nån timme eller nått. Riktigt dålig uppslutning ihuvudtaget ikväll. Vi blev tillslut dock två cykelcrossare och 4-5 mountainbajkare.

Skönt att det inte är så kallt att cykla nu, man är inte snö och istäckt i ansiktet som man var förra vintern. Däremot blir föret därefter, det är helt klart skönare att cykla på packad snö och snöslask.

Precis innan vegagrillen och längst bort på rundan. Man blir lite sugen på att stanna till, ta en sambalburgare eller en kebab..

Semmelvägen, här skulle man verkligen vilja bo.. Vi tog en sväng in på vägen och tittade läget, det var riktigt fina hus där inne vilka flera hade garage. Det kanske är dit man ska flytta?

En glad cyklist efter att ha fått lite weinerbröd i magen, typ 3km hemifrån..