måndag 16 januari 2012

Pendling och backintervaller

Idag blev det pendling fram och tillbaks från jobbet. Det är ingen lång sträcka att skryta om utan mer behagligt att röra på sig så tidigt på morgonen. Men behagligt kanske är fel ordval, det var inte alls behagligt. Jag vaknade upp och var riktigt seg i kroppen och tokhungrig men planerade att äta när jag kom fram.

Drog på mig kläderna men hittade inte tejpen till lampans batteri, irrade runt lite innan jag hittade den och kom iväg tillslut. Tightsen satt inte så bra utan sträckte över knäna vilket gjorde att varje tramptag bromsas upp av tyget. Väskan på flera kilo vägde tungt på ryggen och det visade sig vara snorhalt ute med is överallt.

Jag körde på raka vägen hela vägen till jobbet, försökte som jag gjort tidigare att ta i lite extra i backarna upp för och bromsa i nedförsbackarna både p.g.a säkerheten att inte krocka med någon i dolda kurvor, men också för att få bättre träning och dra igång när jag var längst nere.

En stressad dag på jobbet men mina 7 todo-punkter vilka jag skrev i fredags, resulterade i inga gjorda men 4 till adderade. Denna vecka blir precis som alla andra lite väl mycket att stå i, men jag trivs fortfarande med det jag gör.

På vägen hem hade jag tänkt dra i några backar och jag hittade 4 backar att köra i varav två var nya för mig. Den sista var hammarbybacken som jag besteg från baksidan, men min lillaklinga på 39 tänder var den jävlig att ta sig upp för med föret som var men inget är omöjligt.

Det roligaste med rundan var på väg ner för backen på samma ställe där Hammarby Hill XC går upp för. Det var snö, is och puckligt underlag. Sen kom jag in i barnbacken med crossen men svängde ut mot kanten då jag inte ville förstöra ungarnas skidbacke. Balanserade på 70cm mellan avspärrningen och stupet ner på sidan när jag rullade ner de sista 100m.

Det är skönt att vara igång igen. Imorrn blir det tisdagscross med happymtb-gubbarna och sen börjar jag följa träningsschema som M Flockhart hjälper mig med igen. Sist var det 10dagar irad på schemat som var inplitat, vi får se vad det blir för start denna gång. Jag kan ju inte träna på fredag så jag sabbar en streak direkt..

Bevis för att man varit där uppe på skidbackens topp

Liftarna var igång, men dom hoppade av 20m innan toppen för där var inte tillräckligt mycket snö. Men halva backen är öppen nu och de har redan flera riktigt stora hopp för alla jibbers!

Inga kommentarer: