torsdag 30 juni 2011

Väntar på paket

Eftersom mina gängor är totalförstörda på crossens vevparti var jag tvungen att beställa nytt.

Jag bestämde mig för att inte uppgradera crossen, tiagra gruppen har funkat hyfsat ok och den kommer få gå som vintercykel kommande vinter också. I och med att jag inte uppgraderar den öppnar jag även upp för bättre möjligheter att skaffa landsvägscykel så småningom också.

Jag passade dock på att även byta kassetten när jag ändå byter vevparti, en 9speed  xtr/dura-ace kedja har jag redan hemma sen tidigare också.

Jag passade även på att beställa tre vattenflaskor och två vattenflaskhållare till crossen. När jag ändå var i farten beställde jag två kartonger med totalt 48 flytande gels. 445kr per kartong ger ett pris på 18:50kr styck jämfört med de 40-45kr de kostar i butik, och då jag ska genomföra några långlopp och långrundor framöver så blir det väldigt mycket mer ekonomiskt att investera i ett gäng redan nu.

FSA Omega vevparti
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=35734



















Tiagra 9 speed 11-25

Xlab 710ml






















Topeak vattenflaskhållare


















Maxim Citrus flytande gel

s

Inga kommentarer: