fredag 12 oktober 2012

Kontrakt skrivet på försäljningen!

Nu är vi äntligen klara med försäljningen, jag fick ut ett pris som lägenheten var värd i dagsläget, dvs 35k över acceptpris vilket var det lägsta priset jag hade sålt för men fortfarande varit nöjd med.

Hade vi sålt för 1-2 år sedan hade vi nog fått 50-70k mer, men vi köpte huset för 65k mindre än nuvarande ägaren köpte det för för 1 år sedan så vi får vara nöjda med det helt enkelt.

Vi flyttar in i huset den 28:e november och lämnar över lägenheten den 3:e december.

Nu är vi i fullgång med att säga upp diverse avtal, adressändra andra avtal, se över vad vi ska ha för villaförsäkring, larm, tv, bredband, telefon, elavtal etc.

Jag spenderade 2h på att jämföra TV/Bredband/Telefon företag och dess priser igår, jag är fortfarande väldigt förvirrad. Canal Digital verkar bäst, men dyra och de saknas en av våra favoritkanaler TV6 som de senaste åren haft många bra serier på kvällstid.

2 kommentarer:

Middleman sa...

TV6 sänds gratis i det digitala marknätet. Har du TV med digital-tv-mottagare kan du alltså ratta in. Det funkar självklart också med en enkel digital-tv-box från Classe eller Kjell (några hundralappar).

Anonym sa...

Hej Stizze. Vi har Canal Digital och har anslutit en vanlig luftantenn i tillägg till parabolen. Då får du alla marknätskanaler rakt in i samma digitalboxen som parabolen och du kan mixtra mark och parabolkanalar i samma favoritlista. Jag gjorde samma jamnförelse som du då vi köpte villa och CD var det bästa valet då iaf... Vi Hörs. Per Öivind.