onsdag 31 oktober 2012

Imorrn blir det cukel igen

Nu är jag igång igen, efter två vilodagar(jo tjena att dom behövdes) ska jag ut igen imorrn hade jag tänkt. Antingen på kvällen om jag får sällskap eller på eftermiddagen om jag blir ensam. Det är cykelcross som gäller nu då jag inte äger någon mountainbike längre.

Jag saknar scalpelen faktiskt, jag kanske inte var klar med den ändå, är en tanke som slagit mig de sista dagarna. Samtidigt så var jag nog det. Men fan vad nöjd jag varit med den cykeln, även om jag hade velat kosta på den lite mer än jag gjorde. Bättre hjul, vevparti och annat styre.

Nu ligger tanken på hardtail eller heldämpad till nästa år. Troligen kommer det bli en 29", helt säkert om det blir en hardtail, men inte helt säkert om det blir heldämpad. Jag har vidgat mina vyer lite, men den cykeln jag hade spanat in från början och nästan bestämt mig för finns inte längre på hemsidan. Jag vet inte varför den har blivit borttagen från hemsidan, men den är även borttagen från australiensiska hemsidan, vilket oroar mig lite.

Jag hade velat lägga min beställning för en månad sedan, men den är ännu inte lagd. Inom en vecka SKA jag ha lagt min beställning är målet. Målet var faktiskt egentligen att lägga beställning DENNA vecka, när jag tänkte på saken förra veckan. Än är det inte bråttom till nästa säsong, men detta kapitlet vill jag har klart nu.

Jag slängde upp en HappyMTB-tråd med inbjudan för den som vill hänga med i mystempo imorrn.
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1996101

Nya triggern är rätt fet..

Inga kommentarer: