tisdag 9 oktober 2012

Status hos mig..

Jag tillfrisknar mer och mer. Jag pratade med min läkare och han sa att jag inte får styrketräna eller köra hårt då det bildas ett tryck i huvet, hur detta ter sig på en testcykel och hård träning kan ingen utav oss besvara så det rekommenderades inte. Däremot kunde jag absolut börja med lättare träning och motion.

Helt galet är dock att revbenet FORTFARANDE gör ont även fast jag är inne på 6:e veckan efter olyckan. Att det inte läkt helt och skulle kunna vara ömtåligt är en sak, men att det fortfarande gör ont tycker jag är konstigt. Nyckelbenet som var helt av gör ju t.ex inte speciellt ont längre utan är snarare obekvämt och rörelserna är begränsade både p.g.a obehag och helt enkelt sämre rörlighet än tidigare. Men jag kan t.ex bära kassar, tunga flyttlådor utan några besvär.

Samtidigt så har vi visning och försäljning på lägenheten just nu och ingenstans att ställa monarken. Källaren är packad upp till taket så där kan jag inte heller sitta och trampa. Jag får alltså fortsatt vara helt utan cykling. Att cykla ute tycker jag både är dumt och känns fel. Det finns helt enkelt ingenting att stressa träningen inför heller mer än nästa års cykling.

Om jag har tur kanske jag får börja trampa lite monark lätt på ~160-180w när vi sålt lägenheten. Tills dess har jag varken mycket tid, energi eller nått särskillt att skriva om.

Inga kommentarer: