måndag 15 oktober 2012

MTB Adventure i Södertälje

I helgen var jag på MTB Adventure och langade flaskor och tittade på tävlingen. Jag var skitsugen på att köra själv, skulle verkligen varit skitkul att få vara med. Med det var helt ok från sidan också. Småpratade med ett par olika människor som också var där och tittade.

Ronnie körde in på en 20:e plats av de 68 som gick i mål och 88 som var anmälda. Ungefär 1½ minut efter Oliver som jag enligt Cykelvasan 2012 är jämn med.

I min egna cykelvärld står det fortfarande still, jag testar att arbeta heltid idag för första gången sedan olyckan. Och jag har fortfarande ont i ena revbenet, det känns av direkt när jag försöker ta ett djupare andetag, så ingen cykling har skett än.

Angående husflytten så rensade vi det sista i källaren igår. Vi har packat ihop 34st flyttkartonger som nu står klara uppe i lägenheten för transport. Nere i källaren har vi otympliga saker såsom cyklar(2st gamla Cannondale F1000 från 1997), snowboards, gitarrer, förstärkare, golfbagar, digitalt trumset och annat smått och gått som inte behövs packas ner. Vi har även en hörna med ur släng-kategorin, och en hörna med sälj-eller-ge-bort-kategori.

Nu är det enbart lägenheten som ska packas ner, och med 45dagar kvar samt en redan urrensad lägenhet inför visningar känns det onödigt att börja packa ner den. Däremot ska vi båda gå igenom våra garderober på kläder. Jag kommer nog slänga 3/4 av mina kläder utan att överdriva. Jag har förändrats en hel del och trivs inte alls i den garderob med kläder jag äger. Gamla hårdrocks t-shirts i all ära, och ett par kommer jag nog spara, men de flesta är slitna, urtvättade, har hål i sig, är på band jag inte gillar längre eller helt enkelt jävligt fula. Och de senaste åren med cykelintresse har inte mitt intresse för att lägga pengar på kläder direkt florerat heller.

Ronnie tog starten som fjärde man på hela skaran av 200pers

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Stisse!

Synd att du inte kunde köra för den var en mkt rolig o utmanande bana! Svårare än vad vi har hört innan!
Inte så värst mkt singletracks, men massor med små o större backar! Snabba, roliga små grusvägar som liknade en berg o dalbana typ!
Sen saknade vi faktiskt din rygg oxå ;-)
Gärna skulle jag har lägat bakom denna bra rygg i den sista varven!Haha! Men nästa år, om du tar det lite-lite lugnare på olika downhill banor :-)!!!
Sen sist men inte minst måste jag säga att det var mkt roligt att ha dig där under hela tävlingen!
Vi skulle behöva många fler som dig!!!
Krya på dig nu o då syns vi mkt i skogarna nästa år!!!
Ha det kanon så länge o lycka till med huset!!

mvh/oliver

Anonym sa...

FInt med gamla retro Cannondales /Eskil

Anonym sa...

Tack för hjälpen Stefan :)

///Ronnie