måndag 29 oktober 2012

På spänn inför dagens misärrunda!

Jag har varit och hämtat cykeln i älta. Orutinerad som man, numera, är, glömde jag cykelskor, pump och hade fel bromsgummi på bromsarna.

Så där rullade jag fram, med gråten i halsen p.g.a dålig form, på en hoj med nypris på 65'000kr, utan knappt luft i hjulen så att jag var svinrädd för minsta lilla sten på asfalten, med gympaskor på spd-pedaler, och fel sorts bromsgummi som jag knappt vågade bromsa med, och så självklart ingen gummisnodd till håret. Tänk vilken n00b man är.

Nu har jag pumpat upp trycket i däcken, bytt bromsgummi, satt i en hårsnodd i håret, tänkt om angående vilka kläder jag ska köra i(+armvärmare +buff) samt satt batteriet på laddning.

Snart ska jag och Johan ut och rulla cykelcross och jag är grymt förväntansfull. Det ska bli härligt att komma ut igen. Riktigt riktigt härligt. Trots att det blåser storm, regnar och eventuellt ska snöa. Vem vet, det kanske blir en favorit i repris på min och Johans första cykelcross runda ihop, dagen då jag köpte min första cross och kom med sommarslicksen på direkt från butik till tisdagsrajden. Det vore väl FÖR härligt?? :)

November 2010...

Inga kommentarer: