tisdag 24 maj 2011

Designa din egen TREK

Jag drömde mig bort om landsvägscyklar och besökte många olika tillverkares hemsidor. Många fina cyklar finns det, men det jag fastnade för var Trek som erbjuder kunden att "designa" sin egen cykel på deras "Project one" sida. Efter beställning sätts lackering och montering igång, cykeln skeppas sedan till din lokala återförsäljare där du hämtar ut den och betalar.

Jag spenderade ett par minuter på hemsidan och designade en egen cykel. Jag gillar grönt men blev kanske inte helt nöjd med lackeringen, det saknas lite gröna detaljer på antingen kedjestagen eller under sadelstolpen. Förutom att den gröna färgen var på en lite för stor yta där fram tycker jag att den blev stilren och fin. Sadel hade jag dock velat haft en annan men de hade inga andra inlagda i bildsystemet så det fick bli den där. Sen hade jag gärna haft RED gruppen i grönt som nya Cannondale EVO har på teamversionen.

Men om jag hade betalat nästan 66'000kr för denna hoj vettifan. Men vilken idé och service för kunderna.

3 kommentarer:

jens sa...

Ta o kolla http://www.neilprydebikes.com/ o designa t.ex. en alize, den går att få riktigt snygg. o med deras lightweight paket, me lightweight hjul, så får du väll hjul och ram o sen 20 papp över till Red grupp eller liknande, o ändå har du 6000 kr över gentemot Treken, o enligt mig en snyggare hoj :D

66 papp för en Trek, o dessutom me hjul som jag tycker känns som snik, det ä lite att köpa en volvo o betala för en ferrari :D

STIZZE sa...

Haha, ja jag håller verkligen med dig jens. Det är på tok för dyrt, men jag gillar själva konceptet av att få designa sin egen cykel både med lackering och komponenter, utan att behöva bygga själv. :)

Jag ska kolla sidan..

STIZZE sa...

Jag blev inte lika impad av design-verktyget de hade, men mer prisvärt kanske, med tanken på lightweight hjulen.

Men deras svart/gråa design på första sidan där går inte att spöa i snygghets faktor, inte med de alternativ man får iaf.