måndag 2 maj 2011

Sömnlös i Rudan inställd

Jag skulle ha kört sömnlös i rudan på lördag, men p.g.a för få deltagare ställs det nu in. Jag blev besviken såklart då jag ställt in huvet på ren misär även om det var tanken att vi skulle ta det lugnt under själva cyklandet och inte jaga minutrar. 24 timmar är jobbigt nog att bara hålla sig vaken, än mer att göra det utomhus och många timmar i sadeln.

Man ska vara tacksam för alla arrangörer som ställer upp och hittar nöje i att arrangera cykel event. Samtidigt finns det mycket kritik mot arrangörerna, de måste också visa engagemang till sina deltagare när dom bjuder in.

Knappt någon reklam alls gjordes, hemsidan saknade mycket information och hade länkar som inte fungerade, information utlovades med var försenad. Jag tror absolut att fler hade anmält sig om SIR hade presenterats med en välgjord hemsida, information i god tid och ett sken av ett "bra arrangemang" redan månader innan.

Arrangörerna kommer göra ett nytt försök nästa år, jag hoppas att dom tar lärdom från årets försök och får till detaljerna och informationen till sveriges cykelklubbar och motionsgäng.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom tävlingen inte var sanktionerad är den ju ändå inte "öppen" för licensierade cyklister. Cyklister i cykelklubbar är kanske inte målgruppen?

STIZZE sa...

Alla cyklister som vill ställa upp är målgruppen.

Anonym sa...

Jo, men "kan" och "vill" går ju inte alltid hand i hand. Som licensierad cyklist är man ju inte tillåten att ställa upp i arrangemang som inte går under SCF. Böter och indragen tävlingslicens osv... Tävlingen hade ju säkert kunnat få fler anmälda om licinsierade cyklister hade kunnat anmäla sig.

STIZZE sa...

Den kunskapen hade jag inte själv, jag är licencierad så det hade kunnat bli pannkaka av SiR för min del ändå då. Larvig regel, att man inte får köra annat än sanktionerade tävlingar som licensierad.

Men oavsett, det finns massvis med motionärer och icke-licensierade i klubbarna

jens sa...

det ä väll inte svårare att hålla sig vaken ute än inne? snarare tvärt om :D

Anonym sa...

Är det inte samma gäng som ligger bakom Sörmland Ultra Marathon?

Det är väl Sveriges största Ultralopp, så de kan nog arrangera lopp.
Tycker det är synd med. Jag hade planer på att titta på er som skulle kört.

Perra