måndag 20 augusti 2012

Backpass på lunchen!

Jag drog iväg på ett backpass på lunchen och jag klarade till och med att hålla mig inom 60minuter från kontorsstolen tills jag satt där återigen nyduschad och mätt.

Det blev 4x 3min upp för nybohovsbacken från baksidan, jag kör Per Kumlins sträckning som han brukar köra när han tränar där. Trekanten där backen börjar, en vänster sväng när det planar ut efter 300m, 100m upp och en högersväng, rakt fram 200m och sen en vänstersväng uppför ca 50m för att sedan plana ut, gå lite neråt, plana ut och en liten slakmota in under viadukten(eller vad det är) på toppen av nybohovsbacken med stopp mellan fyra stolpar och en övergångsställe.

Första: 3 min 7 sek
Andra: 3 min 11 sek
Tredje: 3 min 12 sek
Fjärde: 3 min 11 sek

Första kändes ganska lätt, jag körde ekonomiskt men jag kunde ha gett mer på ett par delar.
Andra kändes tyngre, jag tog i mer, och blev förvånad att tiden inte blev bättre
Tredje försökte jag toppa min tid, det kändes som om jag hade delar av sträckan där jag kunde ha tagit i mer.
Fjärde gav jag allt, direkt från starten. Tanken var att prova maximal mjölksyra hela vägen in i mål och se om det gav en bättre tid.

Tiderna mättes med mobilen som jag satte på och av innan och efter jag startat/stannat så de kan lätt diffa 2-3 sekunder men jag tyckte att jag gjorde det väldigt likt båda gångerna med rullande start och stopp när jag stod helt still omedelbart.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Den är lite jobbig den backen. Jag har kört intervaller där någon gång, fast då slutar jag där backen slutar, dvs jag hoppar över den sista biten över bron.

Exakt varifrån börjar du - vid övergångsstället vid Trekanten?

/DT

STIZZE sa...

Ja det är start vid övergångsstället!

Vi kan boka nån dag/tid efter jobbet och köra 4-6 intervaller där. Det är kul att jaga eller bli jagad, en extra sporre att ta i så man blir vimmelkantig.

Anonym sa...

Åfyfan, det vet jag inte om jag pallar. Det är jobbigt som det är...

Risken är väl att man hetsas till att ta i så mycket att man bara orkar en enda intervall...

Vi får se. ;-)

/DT