tisdag 21 augusti 2012

Tisdagsrajd +ANNAT +BILDBOMB

Ikväll var det alltså dags för tisdagsrajd. Jag drog iväg med Johnnys grupp och fick köra massvis med nya stigar jag aldrig cyklat på tidigare, mycket bra stigval hela tiden. Något vidare tempo blev det inte, men med morgonens tröskelpass och senaste dagarnas cykling så är det knappast något jag behöver just nu heller.

Skitkul var det att cykla skog, tekniskt och jävligt halt. Inte lika roligt var min framväxel som strulade en del på stora kakan samt mina klossar i skorna som börjar bli rejält slitna. Det lossnar lätt när jag cyklar och rycker i terrängen medans om jag spänner dom så sitter de alldeles för hårt när man försöker lossa dom i sidled, så som man gör när man behöver komma ur. Mycket dålig kombination och slitning det där.

Lyckades också med en nästan stillastående vurpa så jag ramlade över cykeln och satte styret i magen, inte så skönt.

Uppe på gula samlades ett stort gäng. En hel bildfest har ni längre ner, jag tror jag skippar att kommentera bild för bild den här gången...

Uppe vid gula mötte jag på Per Kumlin också som var sen till starten. Efter skålning i vinet Tille tagit med sig,  cyklade vi hemåt. När klockan var halv 9 svängde jag och Per av så vi fick åka asfalt till sickla skiftet. Där smet vi in och tog fem svåra, men det var fan på gnällen att det gick på slutet. Sista 3 minutrarna kunde man inte se stigen under hjulen.

Riktigt kul cykling idag, och bra uppslutning med 60+ pers vid hammarbybacken på dagens fem års jubileum. Ses nästa år på gula, och säkert 20-30 gånger till för min del innan dess vid HBB...

Förresten. Smygvisning av PART1 på min första Gopro film finns till höger på sidan. PART2 och PART3 kommer upp så småningom, varje del på 12minuter tar 3h för datorn att skapa.
























































Inga kommentarer: