lördag 18 augusti 2012

Hellas-rejs med Hugo..

Planen var egentligen inte att cykla idag, men när Hugo 10 år ringer mig och frågar om jag vill cykla med honom så är det klart jag ställer upp. Och kul var det!

Han har kört cross, och då menar jag motorcykel-varianten, sen han kunde gå typ, men har slutat med det nyligen. Tekniken att hantera en cykel visste jag att han hade, hur bra den var hade jag ingen aning om. Att han åkt lite downhill med familjen visste jag också, men hur avancerat det var visste jag inte..

Hur han skulle klara sig i Hellas gick bara att gissa, att han skulle göra det bättre än de flesta nybörjare över 20 år, hade jag inte förväntat mig.

Vi cyklade traktormakt, dow jones, lite av ulvsjöslingan, sista delen av hammarby hill banan innan vi vände om i sickla skiftet med traktormakt ut igen och fem svåra tillbaks.

Det var tufft för honom uppförs, hans muskler är helt enkelt inte stora än för att göra de explosions-ryck som behövs. Men nedför och på platten, oavsett terräng, gick verkligen skitbra. Jag tittade bakåt och han låg där 5-10m bakom mig hela tiden. Vi kom till och med ikapp ett gäng cyklister på fem svåra och vi kunde hålla jämna steg med dom förutom när det blev långa uppförsbackar där Hugo fick gå.

Skitkul var det att cykla ihop och jag är grymt impad. Alla som cyklar i hellas förstår nog att det är ganska stort att kunna hänga med på dessa stigar som 10 åring.


1 kommentar:

Anonym sa...

Coolt!!!


Ronnie :)