onsdag 29 augusti 2012

Myspendling till jobbet..


Jag kunde inte somna igårkväll, jag var så uppe i varv, det är så jävla kul med cykel! 
Att jag skulle komma upp imorse innan klockan ringde hade jag inte väntat med. Karin går upp nån timme innan min klocka ringer så det är perfekt när jag vaknar av att hon skramlar i köket, och de gånger jag faktiskt vaknar på riktigt så jag kommer upp i tid.

Idag var en sån dag. Jag vaknade av henne och 5minuter efter hon åkt gick jag upp ur sängen, drack kaffet hon gjort åt mig och slängde på mig cykelkostymen, packade väskan och drog ut på SuperX'en. Jag hade tänkt slå personbästa till jobbet imorse men det gick inge bra, 1m30sek sämre än rekordet. Jag fick hinder framför mig direkt och tappade suget lite, sedan tre bilar framför mig i sjöstan på det enda lilla stället där jag korsar bilvägen lite snabbt. Jag la ner det där och satsade på rejält sprätt i backarna längs årstaviken istället, med tröskel förutom i nedförsbackarna efter sprättandet.

Det svider nått så enormt i benen efter 3 maxintervaller där. Två utav dom kommer väldigt tätt inpå utan vila också så man är totalstum redan efter halva andra backen. Sen blir det nån km tröskel på slutet.

Det är så jävla härlig start på morgonen med cykelpendling, att få trampa igång kroppen ordentligt och känna sig rejält vaken. Starta dagen med ett léende och god känsla..

Installerade mina nya lampor som jag spontan-handlade på Sportson för ett par månader sen..


Morgonens mysbild i sjöstan...

Inga kommentarer: