tisdag 21 augusti 2012

Förlängd tröskelpendling imorse!

Jag la mig tidigt igår med, 22:20 kom jag i säng i alla fall, somnade runt 22:40 kanske. Lite väl sent för att vara superduper pigg. Fast det var jag ändå när jag vaknade, sannolikt p.g.a alldeles för bra känsla och energi i kroppen från dagarna innan.

Upp och hoppa, slänga i mig ett glas juice, slå en drill och slänga på sig träningskläderna med en packad väska på ryggen. Och så bar det iväg med 10-11km åt motsatt håll från jobbet mitt.

Jag värmde upp första fem minutrarna strax under mjölksyratröskeln och såg till att köra på lite högre kadens än jag brukar. Sen tryckte jag direkt i första långa sega backen, full med mjölksyra. Och så fortsatte rundan.

Sickla - Hästhagen - Älta - Flaten - Skarpnäck - Sköndal - Pungpinan - Enskededalen - Hammarbyhöjden - Hammarbysjöstad/Gullmarsplan - Södra sidan av årstaviken - Liljeholmskajen.

Det blev en rätt bra runda faktiskt och det var mycket mjölksyra och jag lyckades pusha mig hyfsat. Däremot funkade inte hjärnan som den skulle, jag upptäckte mig själv gå på aaaalldeles för tunga växlar allt för ofta. Den där vanliga pigga motoriken som annars är på autopilot som ser till att jag ligger på rätt ekonomisk kadens hela tiden hade sina sladdar avlödda.

50 minuter tog det dörr till dörr, eftersom det var många kvalitativa minutrar så känner jag mig riktigt nöjd med det passet!

Det blir inget lunchpass som jag körde igår, nu får jag ta det lite lugnt också. För ikväll ska jag med och leka på tisdagsrajdens fem års jubileum! Det blir ett par timmars skogscykling med en pause uppe på gula där alla möts upp för att skåla och shimma lite. Några kommer ha bubbel med sig, vissa bakelser och andra ingenting. Men gör som man vill helt enkelt men det är ett trevligt socialt event. Precis som alla tisdagsrajder är.

Alla är förresten välkomna, så alla mtb-cyklister av helt ointressant form eller erfarenhet, kom till hammarbybacken kl 18:30 ikväll och häng med på en runda i hellas-skogarna!
- Varje tisdag
- Året om
- Vi ställer aldrig in (förutom om det råkar vara julafton eller nyårsafton)

Precis i början av rundan. Man ser att ögonen inte riktigt har öppnat sig än..
Nu har dom öppnat sig, men vill helst av allt stängas igen..
Fin cykelväg där man kan trampa på som en idiot utan att störa eller störas av någon
Rödljus vid sjöstan/gullmars..
En bild säger mer än tusen ord. Framme.

Med 50minuters tröskelpendling så tappade jag flera cm fläsk under hakan, beviset nedan.

5 kommentarer:

Kim sa...

Hur otränad kan man vara för att hänga på en rajd? Köpte MTB för 2 veckor sedan, så ungefär så otränad är jag :)

STIZZE sa...

Enda sättet att vara helt säker är att deltaga! Det är inte värre än att du ligger sist i skogen och att du blir inväntad. Tisdagsrajd är en happyrajd, man väntar på alla.

Det är alltid sköna människor som tisdagsrajdar och den sista gruppen som åker brukar vara den långsammaste om inget annat är uttalat eller underförstått!

STIZZE sa...

Hoppas du får skoj! :)

Kim sa...

Låter ju spännande. Kanske borde komma och köra då! Jag bor ju 2min från backen så why not. Första rajden på 5års-dagen låter ju bra också :) Ser du någon lång kille i 26-årsåldern på en merida big nine så är det jag :-)

STIZZE sa...

Jag bor också ungefär lika nära :)

Lycka till!