onsdag 22 augusti 2012

Köra Sram XX1 nästa säsong?

XX1 betyder singelklinga fram och 11 kransar på kassetten. Dvs 1x11 och inte 2x10 som jag har idag. Jag har redan funderat tidigare på att börja med singelklinga fram med kedjestyrare. Nya XX1 levererars dock utan kedjestyrare, eftersom att det inte ska behövas. En sak mindre att meka med.

Funderingarna blir dock, vad kostar en klinga när man slitit ut den? Hur många kommer jag behöver rent storleksmässigt för att fixa alla lopp med nedförsbackar och uppförsbackar.

Förutom det så känns det rätt solid. Och ja, det kanske kostar en hel förmögenhet när det är första året också. Vi får se vad som händer och vad priserna hamnar på!






Läs mer här: http://www.bikerumor.com/2012/07/07/hands-on-sram-xx1-1x11-group-details-pics-more/

4 kommentarer:

Andreas sa...

http://r2-bike.com har pris på gruppen. ca 1000 euro utan bromsar.

Om jag förstått det rätt så måste man ha ett nytt bakhjul också så det blir ju ganska dyrt

Pontus sa...

Har du DT hjul finns converter till dom flästa DT naven så de är lugnt!

STIZZE sa...

DT hjul har jag, dock troligen nya tävlingshjul till 2013 av okänt märke!

David F sa...

Testat gruppen på XC ännu? /David