tisdag 30 november 2010

2½ timme crossande utfört!

Idag är det tisdag, vilket betyder cykling! Normalt brukar jag hoja i skogen på dessa rajder men eftersom scalpelen är stulen finns inte så många alternativ, jag får skatta mig lycklig som iallafall har en cross att cykla på och det funkar ju utmärkt träningsmässigt, om kanske inte bättre till och med.

Som tidigare rundor är det jag och Johan(Black Planet) som cyklar ihop. Johan är lite starkare än mig på platten och jag är starkare än honom när det blir stök och alla typer av backar. Så det ger en ganska bra träning att hänga med eller till och med dra honom på platten, för att sedan trycka på i uppförsbackarna. Ibland får jag vänta in honom, ibland så är han direkt på rulle. Gemensamt har vi dock att båda verkar va slut efter att ha legat på mjölksyretröskeln och sedan pushat en bra bit över i uppförsbackar.. Så det går rätt långsamt precis efter en backe normalt ;) Då menar jag längre backar, inte några fjösare.

Vi körde typ HBB-Skjutbanan-Erstavik-Älta-Strålsjön-Äventyrsbanan-Hellas-Kyrkogården vid dammtorp-Björkhagen golfklubb-HBB. Nästan hela vägen var riktigt riktigt bra plogat, vissa delar fick man hålla sig till spår, och bara ca 50m var det riktigt svårcyklat p.g.a underlaget.

Bilden visar inte riktigt hur fint det faktiskt var, det var snötäckt överallt på sidorna, riktigt mysigt
Här har vi tagit pause vid stugan nära älta och strålsjön
Johan hade nämligen tagit med sig glögg och pepparkakor!

Tokmysigt vinterväder... återigen så ger inte bilden en rättvis bild av hur fint det egentligen var!














Tack för rundan Johan!

Inga kommentarer: