fredag 5 november 2010

Torsdagsrajd med Anders, Emil och Johnny!

Igår var det dags för en skogsrunda med Anders och Emil, vi annonserade på happy och den som hakade på var stigfinnar-Johnny. Det blev trollskogscykling i början där Johnny körde fel, en hel del nya stigar att cykla på men då även rätt många ställen vi var tvungna att gå på. Tempot blev därefter rätt lugnt den mesta av tiden men pauserna var få och korta så det blev nog rätt bra träning ändå. Vi tog oss ut mot A-trail genom konstiga stigval, körde även en kringla där. Sen var det dags att åka hem och nu blev det tempo.

Jag har ju hittat en av mina svagheter, lätt terräng och hastigheter. Jag har helt enkelt alldeles för få watt i benen för att hänga med, mjölksyran kommer för tidigt, det har både att göra med min låga mjölksyretröskel som vi förhoppningsvis kan få upp men sannolikt mest med det låga antalet watt jag har i benen.

Jag vägde mig imorse, 72.0kg, jämför det med när jag skapade den här bloggen för några månader sen och vägde 82kg, rätt bra. Om jag har kvar benstyrkan jag hade den 17:e augusti så bör jag ligga på 3.916w/kg nu, ramptestet jag gjorde då slutade på 282w med 80kg på kroppen, dvs 3.525w/kg.

Jag LÄNGTAR tills det nya ramptestet hos aktivitus.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Jag har ju hittat en av mina svagheter, lätt terräng och hastigheter. Jag har helt enkelt alldeles för få watt i benen för att hänga med, mjölksyran kommer för tidigt, det har både att göra med min låga mjölksyretröskel som vi förhoppningsvis kan få upp men sannolikt mest med det låga antalet watt jag har i benen."

Aha, påminner mig om det som jag skrev till dig här:http://happymtb.org/forum/read.php/1/1439745/1439961#msg-1439961

"Till exempel, ditt tips: '...lättare terräng än så är inget du egentligen behöver träna cykel för, då är det bara att trampa och svänga.' är ett praktexempel på att du är ute och svävar ordentligt, eftersom floors primära mål är att prestera på max under en knapp timme och det kräver rätt träningsupplägg."

Nu kanske du börjar förstår vad jag menade?

/DrGT

STIZZE sa...

@Tibert, att du ens minns det? :)

Jag minns inte riktigt hur jag tänkte i den där tråden men missade uppenbarligen vad fokus var, orkar inte läsa igenom den en gång till heller det är för dystert!

Anonym sa...

Jo, en del saker minns man som igår ;)

Nu, efter ditt aktivitus-test och träningsupplägg verkar du dock se världen med nya ögon :)

/Tibert